Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність в.о.директора на посаді протягом 2020-2021навчального року.
Як в.о.директора школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
1. Загальна інформація про школу.
Середня загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Петрик є колективною власністю Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти , культури , молоді та спорту, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1966 року. У 2020-2021 навчальному році працювало 12 педагогічних працівника та 6 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 40 учнів, середня наповнюваність класів становить 4 учнів.
2. Кадрове забезпечення.
У 2020-2021 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що років через один, два , вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.
Виконано графік атестації та курсової перепідготовки педпрацівників на 2020 – 2021 н.р. За наслідками атестації Богачайко С.Б. підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «Старший вчитель», присвоєно Покидько Р.Я. кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» та Біленко Л.О. присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії»,Кухарчук І.О.- кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії». 4 педагогічних працівників пройшли курсову перепідготовку при КЗВО ВАБО всі. В ході атестації було проведено взаємовідвідування уроків, позакласних заходів, учителями систематизовано і оформлено кращі свої надбання.
По якісному складу педагогічних працівників ситуація в школі наступна: вчителів вищої категорії - 4, І - 1, ІІ -3, спеціаліст –0, розряд -0.
3. Методична робота.
У школі діє певна система методичної роботи. Вже не один рік педколектив працює над проблемою «Застосування моделі інформаційно – інноваційні технологій методом проектів від саморозвитку до творчості як засіб утвердження особистості в час стрімкого розвитку технічного прогресу в системі креативного виховання». В школі працювали 1 м/о вчителів: вчителів початкових класів, класних керівників. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (директора школи), де сконцентровані нормативні документи про освіту, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації.
Учителі школи намагаються йти в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.
Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо.
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.
4. Навчальна діяльність учнів.
Протягом 2020-2021 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2020 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось
5 - 6 років, а це 8 учнів.
Починаючи з жовтня, проведено предметні тижні з навчальних дисциплін, І етап Всеукраїнських предметних олімпіад. Учні школи взяли активну участь у І етапі Всеукраїнських предметних олімпіад та в І етапі конкурсу з української мови імені П. Яцика.
За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень. З 40 учнів 4 – 9 класів високий рівень показали 9 учнів (22%), достатній – 23 учні (57%), середній рівень – 8 учнів (21 %), початковий рівень –0. 3 учнів школи завершили навчальний рік на відмінно . 9 – й клас завершили 3 учнів. Інші учні переведені до наступних класів. На протязі січня – травня місяця в школі проводилася дошкільна підготовка з дітьми, які мають навчатися в першому класі 2020 – 2021 навчальному році.
- Формування здорового способу життя
- Правове виховання
- Педагогічне керівництво розвитком учнівського самоврядування
Виховну роботу з педагогами сконцентровано на вирішенні важливих питань: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та освітньому процесі в освітньому закладі.
Виховання, як і навчання, реалізується в процесах співпраці дорослих і дітей або спільної діяльності однолітків. Виховна діяльність є фаховим завданням педагогічних працівників, тому протягом навчального року в нашій школі проходили виховні заходи різного характеру.
Виховання школярів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів відведення належного місця «спільно-взаємодіючій діяльності» як на уроках, так і в позаурочний час, на виховних заняттях, заняттях за інтересами .
Велика увага приділяється вчителями позакласній роботі. Впродовж навчального року проведено предметні тижні, тиждень безпеки життєдіяльності , англійської мови, тиждень безпеки дорожнього руху.
Особливої уваги упродовж 2020-2021 н.р. заслуговує робота класних керівників. Всі класні колективи брали активну участь у житті школи згідно виховного плану школи:
2 вересня було проведено свято Першого дзвоника і проведення єдиного уроку метою якого було виховання в учнів патріотичних почуттів та гордості за те що вони є громадянами незалежної держави- України.
Обов’язковим є щорічне проведення змагань фізкультурно-патріотичне свято «Козацький гарт» до Дня фізкультури і спорту
.
Всі класні керівники взяли участь у проведенні усного журналу «Мужай,
прекрасна наша мово»до Дня укр. писемності.
У грудні 2020 року було проведено «Свято української хустки»
Вчителі початкових класів Українець Ю.І. та Кравчук Н.М. організували конкурсно–розважальну програму «Новорічні дива у казковій країні ».
Бібліотекар школи приділяла особливу увагу тематичній виставці до пам’ятних дат які відзначались у нашій школі.
В школі проходили місячники: «Молодь за здоровий спосіб життя», «Увага! Діти на дорозі», тиждень української писемності та мови, тиждень права. Також в межах місячників проводилися тематичні тижні, на яких класні керівники проводили різноманітні заходи, конкурси, лекції, бесіди виготовляли стінгазети, (,тиждень анг.мови, тиждень сприяння здоровому способу життя та безпеки життєдіяльності, тиждень знань з безпеки життєдіяльності та дорожнього руху , тиждень правових знань ).
Класними керівниками були проведені тематичні виховні години присвячені Міжнародному дню прав людини(10грудня).
ІІ семестр 2020-2021 н.р. почався з відзначення Дня Соборності України,вшанування пам'яті героїв Крут ,воїнів-інтернаціоналістів афганської війни.
В березні 2020 року пандемія COVID – 19 внесла свої корективи в освітній процес і учні та педагогічний колектив оперативно змінили форми виховної роботи та впродовж всього 2020-2021 н.р., з метою дотриманням карантинних обмежень, адаптували свою роботу під санітарний регламент, впроваджували нові форми роботи.
Під час призупинення занять в очному режимі,через карантинні обмеження навчання, педагогічний колектив підтримував постійний зв'язок з батьками учнів та учнями всіма можливими засобами зв’язку (телефонні дзвінки, sms- повідомлення, повідомлення та дзвінки у Viber та Instagram, електронне листування у Gmail та ін..)
Засобами дистанційного навчання дітей залучали до участі у онлайн-конкурсах, постійно проводиися виховні бесіди з метою долучення дітей до культурних онлайн-заходів, відвідування віртуальних музеїв та галерей світу.
На обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Літинського РВ УМВС учні школи відсутні.
7. Соціальний захист.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• напівсиріт – 0;
• багатодітних – Попові, Панкіни, Гурба.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Також за бюджетні кошти діти пільгових категорій щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 10-15 грн.
8. Співпраця з батьками.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами.. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Однією з традиційних з форм роботи з батьками у школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей.
9. Збереження і зміцнення здоров’я
учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі центральної районної лікарні та в Малинівській амбулаторії діти проходять медичне обстеження . Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Літинської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у липні-серпні за графіком кабінету профілактичного огляду медичної установи. Працівник їдальні проходить медичний огляд два рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри школи.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безкоштовним одноразовим харчуванням.