Відділ освіти, культури, молоді та спорту Літинської селищної ради Вінницької області

КУ «Літинський інклюзивно-ресурсний центр»

Назва установи

КУ Літинський інклюзивно-ресурсний центр

Адреса вебсайту

https://www.litynosvitakms.vn.ua/inkliuzyvno-resursnyi-tsentr/pro-tsentr
сторінка у соціальній мережі "Фейсбук" https://www.facebook.com/profile.php?id=100032934967157

Електронна адреса

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Графік роботи:

Дні тижня Час роботи Перерва
Понеділок - п'ятниця 8.00 - 17.00 12.00-13.00

Директор Літинського ІРЦ: Чернуха Тетяна Миколаївна

Фахівці Літинського ІРЦ:

Учитель-логопед: Вознюк Наталія Миколаївна

Практичний психолог: Резвіна Світлана Юріївна

Учитель-реабілітолог: Деркач Михайло Васильович

Учитель-дефектолог: Ліскова Тетяна Володимирівна 

Основні завдання  Літинського інклюзивно-ресурсного  центру полягають у:

-здійсненні комплексної психолого- педагогічної оцінки розвитку дитини;

-встановлення у дитини наявності особливих освітніх потреб;

-розробленні рекомендацій щодо організації інклюзивного навчання;

-забезпеченні та  наданні психолого-педагогічної допомоги дитині;

-наданні методологічну допомогу педагогічним працівникам та батькам дітей;

В основі діяльності ІРЦ є забезпечення права дитини на освіту. Тому ІРЦ здійснює свою діяльність з урахуванням таких принципів як:

  • Повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;
  • Дотримання найкращих інтересів дитини;
  • Недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
  • Доступність освітніх послуг з раннього віку.

У комплексну психолого- педагогічну оцінку входить :

  • Оцінка мовленнєвого розвитку (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури) – проводить вчитель логопед. Вознюк Наталія Миколаївна. В ході кореційно-розвиткових занять логопед працює у таких напрямках як:-виправлення мовних дефектів, корекція звуковимови, постановка звуків, логопедичний масаж.
  • Оцінка навчальної діяльності(визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та новичок дітей дошкільного та шкільного віку)-проводить вчитель-дефектолог Ліскова Тетяна Володимирівна.
  • Оцінка когнітивної та емоційно-вольової сфери)визначення рівня сформованості пізнавальних процесів: сприймання, пам’ять, мислення, уява, увага та виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причини)-проводить практичний психолог Резвіна Світлана Юріївна.

Для  центру було закуплені міжнародні методики, які було адаптовано для дітей України, а саме:

WISC – IV – стандартизована методика для вимірювання інтелекту,

Тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей LEITER -3,

Скринінгова шкала аутистичного спектру CASD,

Для визначення рівня розвитку дитини використовуємо методику РЕР -3,

CONNERS -3 – тест для визначення синдрому дефіциту уваги та гіперактивності.

Дані методики дають можливість визначення сильних та слабких сторін розвитку дитини, об’єктивну оцінку інтелекту і його відповідність віковим нормативам.

На даний час на обліку в ІРЦ налічується 175 вихованців.

З них -15 діток, які навчаються в Інклюзивних класах;

  • 3 діток в інклюзивних групах у дитячих садочках.
  • 14 з порушенням слуху;
  • 7 з порушенням рухового апарату;
  • 7 з тяжкими порушеннями мовлення;
  • 14 з розладами аутистичного спектру;
  • 5 із затримкою психічного розвитку;
  • 28 з порушеннями інтелектуального розвитку.
  • 72 дитини з незначними порушеннями;
  • В 38 дітей не виявлено порушень.