КУ «Літинський інклюзивно-ресурсний центр»
Назва установи |
КУ Літинський інклюзивно-ресурсний центр |
Адреса вебсайту |
https://www.litynosvitakms.vn.ua/inkliuzyvno-resursnyi-tsentr/pro-tsentr |
сторінка у соціальній мережі "Фейсбук" | https://www.facebook.com/profile.php?id=100032934967157 |
Електронна адреса |
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. |
Графік роботи:
Дні тижня | Час роботи | Перерва |
Понеділок - п'ятниця | 8.00 - 17.00 | 12.00-13.00 |
Директор Літинського ІРЦ: Чернуха Тетяна Миколаївна
Фахівці Літинського ІРЦ:
Учитель-логопед: Вознюк Наталія Миколаївна
Практичний психолог: Резвіна Світлана Юріївна
Учитель-реабілітолог: Деркач Михайло Васильович
Учитель-дефектолог: Ліскова Тетяна Володимирівна
Основні завдання Літинського інклюзивно-ресурсного центру полягають у:
-здійсненні комплексної психолого- педагогічної оцінки розвитку дитини;
-встановлення у дитини наявності особливих освітніх потреб;
-розробленні рекомендацій щодо організації інклюзивного навчання;
-забезпеченні та наданні психолого-педагогічної допомоги дитині;
-наданні методологічну допомогу педагогічним працівникам та батькам дітей;
В основі діяльності ІРЦ є забезпечення права дитини на освіту. Тому ІРЦ здійснює свою діяльність з урахуванням таких принципів як:
- Повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;
- Дотримання найкращих інтересів дитини;
- Недопущення дискримінації та порушення прав дитини;
- Доступність освітніх послуг з раннього віку.
У комплексну психолого- педагогічну оцінку входить :
- Оцінка мовленнєвого розвитку (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури) – проводить вчитель логопед. Вознюк Наталія Миколаївна. В ході кореційно-розвиткових занять логопед працює у таких напрямках як:-виправлення мовних дефектів, корекція звуковимови, постановка звуків, логопедичний масаж.
- Оцінка навчальної діяльності(визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та новичок дітей дошкільного та шкільного віку)-проводить вчитель-дефектолог Ліскова Тетяна Володимирівна.
- Оцінка когнітивної та емоційно-вольової сфери)визначення рівня сформованості пізнавальних процесів: сприймання, пам’ять, мислення, уява, увага та виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причини)-проводить практичний психолог Резвіна Світлана Юріївна.
Для центру було закуплені міжнародні методики, які було адаптовано для дітей України, а саме:
WISC – IV – стандартизована методика для вимірювання інтелекту,
Тест невербального інтелекту та когнітивних здібностей LEITER -3,
Скринінгова шкала аутистичного спектру CASD,
Для визначення рівня розвитку дитини використовуємо методику РЕР -3,
CONNERS -3 – тест для визначення синдрому дефіциту уваги та гіперактивності.
Дані методики дають можливість визначення сильних та слабких сторін розвитку дитини, об’єктивну оцінку інтелекту і його відповідність віковим нормативам.
На даний час на обліку в ІРЦ налічується 175 вихованців.
З них -15 діток, які навчаються в Інклюзивних класах;
- 3 діток в інклюзивних групах у дитячих садочках.
- 14 з порушенням слуху;
- 7 з порушенням рухового апарату;
- 7 з тяжкими порушеннями мовлення;
- 14 з розладами аутистичного спектру;
- 5 із затримкою психічного розвитку;
- 28 з порушеннями інтелектуального розвитку.
- 72 дитини з незначними порушеннями;
- В 38 дітей не виявлено порушень.